2. Nieuws
  3. PERSBERICHT: Goed doordacht testplan geeft groen licht voor kampen rondom zelfvertrouwen kinderen en jongeren

Amsterdam 2 mei 2021 – Vandaag zijn in Putten, Otterlo en Hei-en Boeicop de meikampen van Stichting De Ster van start gegaan. Donderdag 6 mei start het meikamp in Doetinchem. Tot voor kort was het nog onzeker of de kampen door mochten gaan maar dankzij een testprotocol en de hulp vanuit MediCorps hebben we van alle gemeenten groen licht gekregen en kunnen we eindelijk weer, na bijna een jaar, kinderen en jongeren helpen met het opbouwen van meer zelfvertrouwen. Iets waar juist in deze tijden nog meer aandacht aan gegeven mag worden.

Door de lockdown hebben we in 2020 helaas weinig kampen kunnen organiseren en lagen de kampen voor de kinderen en jongeren volledig stil. Dit jaar hebben we vanuit Stichting De Ster de handen ineengeslagen met MediCorps en een testprotocol ontwikkeld waarbij we voor een veilige kamp bubbel kunnen zorgen doordat alle begeleiders en kinderen vooraf, en tijdens de week, getest worden. MediCorps ziet het maatschappelijk belang van deze kinderkampen en vindt het belangrijk om bijdrage te leveren om deze kampen te realiseren.

Steeds vaker wordt zichtbaar wat alle maatregelen rondom corona met kinderen en jongeren doet. Je leest in onderzoeken dat kinderen het sociale contact echt missen en dat jongeren veelal psychische klachten ondervinden van de lockdown. Extra blij zijn wij dat we weer van start kunnen gaan met onze vakantiekampen waarbij wij kinderen een boost geven m.b.t. hun zelfvertrouwen, weerbaarheid en sociaal emotionele ontwikkeling. De reacties van kinderen, jongeren en ouders op het moment dat de kampen vorig jaar niet door konden gaan waren hartverscheurend. Het is fantastisch dat de kampen nu weer mogen plaatsvinden en we de groep die dit zo hard nodig heeft kunnen helpen en een steun in de rug kunnen bieden. Door deze life changing ervaring gaan kinderen en jongeren en hun ouders weer met vertrouwen de toekomst tegemoet.

In de zomer organiseert Stichting De Ster maar liefst 10 vakantiekampen in verschillende leeftijdscategorieën van 7 tot 17 jaar. Hiervoor zijn nog enkele plekken vrij. Kijk voor meer info op www.stichtingdester.nl.