2. Nieuws
  3. Ouders geven ons een 9,2!

Ouders geven ons een 9,2!

Na elke kampperiode vragen we ouders om te evalueren hoe kamp voor hun kind is geweest. De kampen van afgelopen zomerperiode zijn over het algemeen goed bevallen bij ouders: voor 96,3% van de ouders heeft Stichting De Ster aan hun verwachtingen voldaan. Gemiddeld geven ouders Stichting De Ster een 9,2.

Hieronder lees je een aantal reacties van ouders:

“Een superfijne week, waar plezier voorop staat en de kinderen heel veel leren. Over zichzelf, de ander, hoe om te gaan met lastige situaties. Onze zoon kan niet wachten tot hij weer op kamp mag!”

“Onze zoon heeft in een fijne en veilige omgeving zichzelf kunnen zijn en zichzelf kunnen ontdekken.”

“Onze dochter heft een positieve week gehad en nieuwe inzichten opgedaan. Als ouders warden wij goed betrokken in het hele proces.Er is goed aangesloten bij de behoefte van ons kind om zich veilig te voelen. Onze dochter was nog nooit zonder familie weggeweest en kreeg daar acuut migraine van. De Ster heeft overleg met ons gepleegd en zelf de modus gevonden dat ze elke dag een uurtje zich mag afzonderen. Dat had ze nodig, nu zet ze het zelf ook in als het langdurig te druk voor haar is.”

“Een positief kamp, waarbij ook nog gewerkt wordt aan de zwakke punten. Mijn zoon vond het geweldig en heeft een superleuke ervaring gehad.”

“Het vakantiekamp is door mijn dochter erg leuk gevonden. Wij als ouder zien geen verandering in haar gedrag. Ze is nog steeds onzeker en vindt het lastig om sociale contacten te hebben.”

“Onze zoon is zekerder van zichzelf geworden en uit zich meer.”

“Erg betrouwbaar, veilig, leuk en leerzaam voor je kind.”

“Ik heb mijn zoon nog nooit zo open gezien in een situatie buitenshuis. Hij straalde, maakte contact met anderen, knuffelde anderen. Dat heb ik hem nog nooit zien doen! Hij heeft technieken geleerd die hij nu ook gebruikt in school- en sociale situaties. Hij staat steviger in zijn schoenen en is een stuk zelfverzekerder.”

“De begeleiding is fantastisch! Goede intake en nagesprek. Aan alles is gedacht! Ik kan de kampen van Stichting De Ster echt aanbevelen. Volgend jaar wil hij weer!”

“Onze dochter heeft het heerlijk gehad. Ze is supertrots op de stermomentjes die ze heeft ontvangen. En ook nog eens twee vriendinnen er aan over gehouden!! TOP!”

“Het gevoel dat je niet alleen ervoor staat, maar dat er altijd, maar dan ook altijd, iemand is om je op te vangen, mee te praten of tegen te praten, geeft zo’n goed gevoel. Dat is bijna niet te omschrijven. Het enthousiasme en de inzet van alle medewerkers is geweldig.”

“Onze zoon heeft een superleuke week gehad op Sterkamp. Ons bood het kamp ook handvatten om thuis in te zetten, die moeilijke situaties wat makkelijker bespreekbaar maken. Tot slot – hij had een geweldig team, met een heel fijne mentor; aan de andere jongen in zijn mentorgroepje heeft hij een goede vriend overgehouden.”

“Onze dochter heeft heel veel gehad aan haar kampen. Zowel het Sterkamp als het Sterk ID was waardevol. Zeker het Sterkamp heeft haar een enorme boost gegeven. Ze staat nu sterker in haar schoenen, voelt zich zelfverzekerder. Ze is altijd al wat anders dan anderen, maar heeft daar nu ook vrede mee. Er is een rust in haar gekomen, ze maakt zich er niet meer zo druk om dat anderen haar misschien niet leuk vinden. Ze weet dat zij waardevol is om wie zij is! En het Sterkamp heeft daar in belangrijke mate aan meegewerkt!”

“Het SterkID kamp heeft haar voorbereid op de middelbare school. Ze had het best pittig tijdens dat kamp, kwam helemaal kapot weer naar huis. Toch merk ik dat het haar heel goed heeft gedaan. Ze is ontspannen aan de middelbare gestart. En doet het allemaal toch maar eventjes! Zelfs haar eigen tas inpakken en haar huiswerk bijhouden lukt haar prima! Ook de andere dynamiek in de klassen op de middelbare lijkt haar niet te storen. “Ja, dat wist ik toch al mam, dat het anders zou zijn?” Ik ben er heel dankbaar voor! Echt een goede voorbereiding geweest!”

“Mijn kind heeft genoten en het voelde vertrouwd haar bij jullie achter te laten.”

“Onze zoons zijn heel verschillend. Beiden hebben veel gehad aan het Sterk ID kamp. De ene is van nature schuchter; hij kwam erachter dat elk kind angsten en onzekerheden heeft. Voor hem was dit een openbaring waar hij ook nu nog veel aan heeft. Als ouders hadden we vooraf geen idee dat juist dit inzicht zo’n verschil zou maken. Onze andere zoon maakt makkelijk contact; hij heeft een afwijkend uiterlijk dat hem kwetsbaar maakt. Op kamp heeft hij geoefend met het maken van nieuwe, echte vrienden. Op zijn nieuwe school heeft hij het geleerde direct in praktijk gebracht. Hij is nu een brugklasser op een school met 1400 leerlingen waar hij vooraf niemand kende, en voelt zich er veilig en vrij.”

“Een warm bad, veel vertrouwen, super praktische tips en handreikingen voor de jongeren. Waarom leren we dit eigenlijk niet op school?? Een schitterende ervaring voor je kind.”

“Toppers, zo bevlogen. Volle inzet. Halen alles uit de kast om je kind te begeleiden en het een fijn kamp te maken voor iedereen. Diepe buiging voor de begeleiders. Dank.”

“Onze dochter heeft een fantastische week gehad, we hebben gemerkt dat een aantal lastige thema’s bespreekbaar zijn geworden. We hebben onze dochter mee laten doen omdat het opbouwen van een eigen identiteit voor haar zo lastig blijkt. Zij weet niet altijd wat zij wil en communiceert moeizaam met mensen die zij niet kent. Zij is bescheiden, zorgzaam, lief voor anderen en hypergevoelig. Ze legt voor zichzelf de lat erg hoog. Ze schiet in groepen mensen een beetje ‘over’ en ze weet niet hoe dit te veranderen. Ik merkte dat zij een aantal handvatten had gekregen om hiermee aan de slag te gaan. Dit gaf haar een beetje zelfvertrouwen hoewel ze dat buitenshuis nog niet durft te etaleren. Vanwege de complexiteit van haar situatie verwacht ik ook niet dat dat zomaar is opgelost. Maar we voelden ons goed in de wetenschap dat zij op kamp was met professionals die dit gedrag herkennen en niet afwijzen maar kinderen vooral op hun kracht wijzen en hen dit laten voelen. Deze injectie van positiviteit in een groep van gelijkgestemde kinderen maakt dat ik hoop dat we volgend jaar nogmaals zo’n week kunnen organiseren voor haar. Ondertussen proberen wij als gezin ook die positieve invloed uit te oefenen.”

“Onze dochter heeft een super fijne week gehad en heeft handvaten mee gekregen om in de toekomst mee te werken. En ze heeft er mooie vriendschappen aan over gehouden.”

“Mijn dochter heeft erg veel aan het kamp gehad. We hebben niet veel details teruggegooid over wat ze precies tijdens het kamp gedaan hebben, maar we zien wel dat ze zelfverzekerder is geworden, anderen beter respecteert en met heel veel plezier naar de brugklas gaat. Ze heeft meteen contacten gelegd en veel nieuwe vriendinnen. Het heeft erg goed uitgepakt. Ze vond het kamp ook erg gezellig.”

“Een super positieve en enthousiaste week waarin de kinderen spelenderwijs veel aangereikt krijgen. Doordat de mentor groepjes maar uit 2 kinderen bestaan, is er intensieve begeleiding mogelijk waardoor problemen direct kunnen worden aangepakt.”